مجله لیان

فواید شگفت انگیز سالمون

فواید سالمون

شاید برای شما سوال شده باشید چرا ماهی سالمون انقدر محبوبیت دارد؟ چرا با وجود اینکه یک ماهی وارداتی هست و قیمت بالایی دارد ولی بازهم محبوبیت زیادی دارد؟ رنگ گوشت سالمون نارنجی هست آیا فایده ای هم دارد یا فقط جنبه زیبایی دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریابید.

ماهی سالمون را چه به صورت خام در سوشی مصرف کنید چه به صورت پخته شده در هر صورت بسیار لذیذ است و فواید بسیاری دارد. از مزایای سلامتی ماهی سالمون می توان به سلامت قلب و عروق، کاهش خطر سرطان، محافظت از استخوان و مفاصل، پوست سالم، بینایی بهتر و متابولیسم کارآمد اشاره کرد.

ماهی سالمون همچنین به عنوان یک غذای مقوی برای مغز کودکان و یک غذای آرام بخش برای مبتلایان به ADHD  (بیش فعالی) شناخته شده است.

فواید سالمون برای سلامتی

سالمون منبع عالی پروتئین بدون چربی :پروتئین ها، اجزای ضروری سلول ها، بافت ها، آنزیم ها، هورمون ها و سایر اعضای بدن ما هستند. پروتئین های ماهی سالمون و بیشتر ماهی های دیگر به راحتی قابل هضم هستند و به آسانی در بدن جذب می شوند. آنها هیچ گونه عارضه جانبی نامطلوبی مانند گوشت های دیگر ندارند.

سالمون سلامت استخوان و مفاصل

ماهی سالمون دارای ترکیبی قدرتمند از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه همراه با ویتامین D است که هر دو با کاهش خطر آرتروز مرتبط هستند. محققان دریافتند زنانی که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند، کمتر دچار شکستگی لگن می‌شوند. این به این دلیل است که امگا ۳ یک ماده غذایی ضد التهاب طبیعی است و باعث کاهش میزان تحلیل استخوان به دلیل التهاب می شود.

محافظت از مغز و اعصاب با ماهی سالمون

اسیدهای چرب امگا ۳ کارایی عملکرد مغز را افزایش می دهند، حافظه را بهبود می بخشند و آن را در طول کار طولانی فعال نگه می دارند. همراه با اسیدهای آمینه، ویتامین A، ویتامین D و سلنیوم، این اسیدهای چرب از سیستم عصبی در برابر آسیب های ناشی از افزایش سن محافظت می کنند، به عنوان یک عامل ضد افسردگی عمل می کنند، مغز را آرام می کنند و به درمان بیماری پارکینسون کمک می کنند.

قبلاً مقاله ای در مورد پیشگیری از آلزایمر با تغذیه ماهی را برایتان آماده کرده ایم که می توانید از اینجا بخوانید .

سالمون و سلامت قلبی

سالمون سرشار از امگا۳ و اسیدآمینه های ضروری  می باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش کلسترول، حفظ انعطاف پذیری شریان ها و سیاهرگ ها و تقویت عضلات قلب کمک می کنند، اسیدهای آمینه ضروری آسیب های بافت های قلبی عروقی را ترمیم می کنند. آنها همچنین با کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از سخت شدن دیواره سرخرگ ها به کاهش فشار خون کمک می کنند. این به طور قابل توجهی احتمال حملات قلبی را کاهش می دهد.

مراقبت از پوست با ماهی سالمون

رنگ گوشت سالمون نارنجی می باشد که یعنی حاوی کاروتنوئید می باشد مانند هویج. کاروتنوئید دارای آنتی اکسیدانی است که می تواند آسیب رادیکال های آزاد را که باعث پیری می شود، معکوس کند. همچنین به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب امگا ۳، ماهی سالمون می تواند التهاب را کاهش دهد، گرفتگی منافذ را کاهش دهد و خطوط ریز و چین و چروک را از بین ببرد.

کاهش وزن با ماهی سالمون

پزشکان میگویند ماهی سالمون به دلیل محتوای پروتئین بالا که تنظیم می کند، گزینه غذایی مناسبی برای کسانی است که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و آن را حفظ کنند. غذاهای پر پروتئین سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهند. از آنجایی که ماهی سالمون کم کالری است، دارای چربی های چند غیر اشباع است که به کاهش وزن و هدف قرار دادن چربی شکم نیز معروف است.

سالمون و کاهش قند خون

اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D و سلنیوم موجود در ماهی سالمون همگی برای کمک به مدیریت سطح انسولین در سراسر بدن ترکیب می شوند و در نتیجه جذب قند و متعاقبا کاهش سطح قند خون را تسهیل می کنند.

سالمون و جلوگیری از ADHD (بیش فعالی) در کودکان

ماهی سالمون فواید بسیاری برای مغز کودکان دارد. مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند عملکرد تحصیلی را بهبود بخشند و از علائم ADHD در کودکان جلوگیری کنند.

سالمون و مبارزه با التهاب

دانشمندان بر این باورند که التهاب ریشه اکثر بیماری های مزمن است. اسیدهای چرب امگا ۳ التهاب رگ ها و سیستم گوارشی را کاهش می دهد، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات و کلیه را کاهش می دهد.

سالمون و پتانسیل ضدسرطان

ماهی سالمون به دلیل محتوای بالای امگا ۳ که دارای پتانسیل ضد سرطانی است، یک ابر غذای ضد سرطانی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، ماهی سالمون حاوی سلنیوم است که به گفته تعدادی از محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان، نقش فعالی در محافظت آنتی اکسیدانی، افزایش نظارت ایمنی و تعدیل تکثیر سلولی دارد.

مراقبت از چشم با ماهی سالمون

تحقیقات نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای آمینه موجود در ماهی‌هایی مانند سالمون از خشکی شبکیه و خستگی چشم جلوگیری می‌کند. این یک واقعیت ثابت شده است که افرادی که به طور منظم یا حداقل بیشتر از دیگران ماهی می خورند، بینایی بهتری نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که ماهی سالمون اصلی را تهیه کنید نه سالمون های پرورشی که با دانه های رنگی و بی خاصیت تغذیه شده اند. بهترین نوع، سالمون نروژی می باشد. مجوعه لیان سالمون نروژی اصل را با بهترین کیفیت به شما عرضه میدارد. پس اگر قصد خرید این ماهی شگفت انگیز را دارید حتما به مجموعه ما سر بزنید.

خرید ماهی تازه جنوب و سالمون نروژی اصل از فروشگاه محصولات ارگانیک لیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *