دستور پخت

ماهی بخار پز ویژه عاشقان طعم اصیل طبیعت!

بخار پز کردن ماهی ماهی بخار پز

بخار پز کردن ماهی

ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم‌های طبیعی هستند، مناسب است. اگر می خواهید از یک غذای دریایی بدون روغن لذت ببرید در ادامه با ما همراه باشید و تب های زیر را دنبال کنید.

غذا های بخارپز در رژیم های کم کالری بسیار توصیه می شود، زمان پخت در سیستم بخار پز نسبت به آب پز کمتر است چون بخار آب جوش دمای بالاتری از آب جوش دارد.

بخارپز کردن غذا یکی از سالم ترین روشهای پخت و طبخ غذا است. اگر شما هم بخار پز در منزل تان ندارید نگران نباشید، به راحتی با این روش می توانید بدون بخارپز از ماهی بخار پز شده لذت ببرید.

موادلازم برای ۲ تا ۳نفر

فیله ماهی : ۵۰۰ گرم
سیب زمینی: به مقدار لازم که حلقه ها کف تابه را پر کند.
هویج: ۲ عدد
ساقه کرفس: ۲ عدد
پیاز کوچک: ۴ عدد
لیمو ترش تازه: ۲ عدد
فلفل دلمه رنگی: یک فلفل
خیار شور : ۱۰۰ گرم
سبزی خوردن: ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی: ۲ عدد
قارچ: ۱۰۰ گرم
مغز گردوی آسیاب شده: ۵۰ گرم
نمک و ادویه مخصوص ماهی به مقدار لازم

ازچه ماهی استفاده کنیم؟

شما می توانید از هر نوع فیله ماهی برای بخار پز کردن آن استفاده کنید.

طرز تهیه

برای تهیه این ماهی، نیازی به استفاده از روغن نیست. گوشت ماهی در روش بخارپز کردن، عطر و طعم سبزی‌های مختلف را به خود می‌گیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت به آن‌ کافی است. در این روش، ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب‌زمینی حلقه شده بپوشانید.
سپس روی سیب‌زمینی‌ها، یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف ساقه کرفس خرد شده، ‌یک ردیف فلفل‌دلمه‌ای، یک ردیف پیاز خام حلقه‌شده و یک ردیف برگ سبزی‌های معطری مانند نعناع،‌ جعفری و گشنیز قرار دهید و تکه‌های ماهی را روی این سبزی‌ها بگذارید.
در نهایت هم برگ‌های خردشده کرفس را روی ماهی‌ها بپاشید و در تابه را بگذارید. بعد از گرم شدن تابه، حرارت را به‌اندازه‌ای کم کنید که ماهی و سایر سبزی‌ها آب بیندازند و خوب بخارپز بشوند. در صورت تمایل می‌توانید ۲ حبه سیر هم به محتویات تابه اضافه کنید. شما می‌توانید ماهی بخارپز را برای بهبود طعم آن، با کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه یا سرکه سرو کنید.

تهیه سس ماهی بخار پز

سس ماهی بخار پز می تواند ترکیبی از رب‌ انار، گردوی آسیاب‌شده،‌ نعناع و جعفری ساطوری و مقداری هم پودر فلفل سیاه باشد که همگی آنها باید حدود ۵ دقیقه باهم تفت داده شوند. درصورت تمایل می‌توانید کمی پیازداغ هم به این سس اضافه کنید. سس ماهی آبپز باید درست پیش از سرو، روی آن ریخته شود.

نکات مهم

اگر تکه‌های ماهی کوچک باشند، ‌حدود ۳۰ دقیقه برای پخت آنها کافی است. می‌توانید یک قزل‌آلای نسبتا درشت را هم حدود ۴۵ دقیقه با این روش بپزید.زمانی که ماهی در حال پختن است، باید برای تهیه سس این غذا دست به کار شوید.
سس ماهی آبپز باید ترکیبی از رب‌ انار، گردوی آسیاب‌شده،‌ نعناع و جعفری ساطوری و مقداری هم پودر فلفل سیاه باشد که همگی آنها باید حدود ۵ دقیقه باهم تفت داده شوند. درصورت تمایل می‌توانید کمی پیازداغ هم به این سس اضافه کنید. سس ماهی آبپز باید درست پیش از سرو، روی آن ریخته شود.
ماهی بخار پز جزو غذاهای رژیمی میباشد.
ماهی بخار پز را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد.

 

خرید ماهی تازه جنوب از فروشگاه محصولات ارگانیک لیان

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *