دستور پخت

طرز تهیه خوراک صدف لاکچری، متفاوت و پرخاصیت!

طرز تهیه خوراک صدف

طرز تهیه خوراک صدف لاکچری، متفاوت و پرخاصیت

تقاضا برای خرید و مصرف صدف خوراکی در دو یا سه دهه‌ی گذشته به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته است. شاید از ظاهر خارجی این بی‌مهرگان خوشمزه این‌گونه به نظر نرسد، ولی اگر آن‌ها را به شیوه‌ی درست در آشپزی استفاده کنید، فوق‌العاده خوش طعم و لذیذ خواهند بود. تبها را دنبال کنید تا تهیه یک خوراک صدف لذیذ و فرا بگیرید.
از زمان‌‌های گذشته تاکنون، صدف خوراکی به عنوان یکی از خوراک‌های لذیذ به شمار می‌رود. اگر تاکنون از این ماده‌ی غذایی استفاده نکرده‌اید، حتما مدتی برای امتحان، آن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید؛ به این ترتیب، می‌توانید از خواص صدف خوراکی برای سلامتی بهره‌مند شوید. مصرف صدف خوراکی از آن دسته روش‌های درمان خانگی و طبیعی بسیاری از امراض است که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

مواد لازم

برای ۲ تا ۳ نفر

روغن طعم دار طبیعی از جمله روغن بادام زمینی یا کانولا
۴ حبه سیر، له شده و ریز خرد شده
۴ عدد پیازچه، باریک حلقه شده
یک تکه ( ۲.۵ سانتیمتر) زنجبیل، پوست کنده و ریز خرد شده
۲ عدد فلفل چیلی بردز آی، درشت خرد شده
۲۴ عدد صدف، تمیز شده
۱/۴ پیمانه سرکه سفید
یک بطری ماء الشعیر
۲ عدد برگ لیموی کفیر
۱/۲ دسته گشنیز، برگ ها درشت خرد شده

از چه صدفی استفاده کنیم

امروزه انواع مختلفی از گونه‌های صدف خوراکی در بازار در دسترس قرار دارند. البته در بازار شهری مثل تهران پیدا کردن صدفی که فاسد نباشه و گوشت مرغوبی داشته باشه کار هرکسی نیست! شما می توانید با خیال راحت صدف ها تازه و صید روز جنوب را از محموعه لیان تهیه کنید.

نکات

پرورش صدف خوراکی که در اصطلاحات علمی به آن Ostreidea گفته می‌شود، نخستین بار در ژاپن صورت گرفت و امروزه، این محصول غذایی به یکی از پایدارترین گزینه‌های موجود در میان غذاهای دریایی تبدیل شده است.

طرزتهیه

در یک قابلمه بزرگ روغن بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. هنگامیکه روغن داغ شد سیر، پیازچه، زنجبیل و فلفل چیلی را اضافه کنید. مواد را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر آنها بلند شود.

صدف های در بسته را اضافه کنید و هم بزنید تا به روغن و سایر مواد آغشته شوند.
سرکه، ماء الشعیر، و برگ های لیموی کفیر را بیافزایید. درب قابلمه را بگذارید و صدف ها را بپزید تا باز شوند، حدود ۵ تا ۷ دقیقه. صدف هایی که باز نشدند را دور بریزید.

صدف ها را تقسیم کرده به همراه عصاره آنها در کاسه های مخصوص پذیرایی بریزید و روی آن گشنیز خرد شده بپاشید.

برخی از خواص صدف

همه‌ی مردان آرزو دارند قوای جنسی‌شان افزایش یابد. برخی مردان به مصرف مکمل‌هایی متوسل می‌شوند که سازندگان‌شان ادعا می‌کنند عملکرد جنسی را افزایش می‌دهند. یکی از راه‌های تقویت نیروی جنسی مصرف صدف خوراکی است.
افزایش تولید و ترشح تستوسترون باعث بهبود عملکرد جنسی در مردان می‌شود؛ صدف خوراکی هم‌زمان با دارا بودن مقدار زیادی آمینو اسید، می‌تواند باعث تحریک تولید هورمون‌ اصلی جنسی در مردان شود. به علاوه، طبق یافته‌های برخی مطالعات، کمبود روی (زینک) نیز به کاهش نیروی جنسی در مردان منجر می‌شود.

مردانی که می‌خواهند میل جنسی‌شان افزایش یابد و مشکلات جنسی‌شان حل شود باید صدف خوراکی را امتحان کنند؛ این ماده‌ی غذایی به عنوان عاملی طبیعی برای تقویت قوای جنسی شناخته می‌شود. همچنین این غذای دریایی سالم و مناسب می‌تواند برای کاهش وزن معجزه کند. صدف خوراکی دارای کالری و چربی اندک، و میزان پروتئین بالایی است. آدم‌هایی که سعی دارند وزن‌شان را کاهش دهند، برای تغذیه‌ی بدن‌شان با تمام مواد مغذی ضروری، بدون نگرانی از مصرف بیش از اندازه‌ی چربی، می‌توانند از صدف خوراکی استفاده کنند.

در واقع، میزان کالری موجود در صدف خوراکی معادل نصف کالری موجود در یک وعده مرغ است؛ البته مرغ نیز به عنوان یکی از منابع پروتئین کم چربی به شمار می‌رود. پروتئین دارای “‌اثر گرمازایی‌”‌ بالایی است؛ اثر گرمازایی عبارت است از مقدار کالری‌های مورد نیاز برای استفاده جهت متابولیسم (سوخت و ساز) درشت مغذی‌ها (یعنی پروتئین، کربوهیدرات، و چربی)؛ بنابراین، گنجاندن صدف خوراکی در رژیم غذایی، بدون نیاز به هیچ کار اضافه، به افزایش فعالیت‌های متابولیک (سوخت و سازی) و بهبود روند کاهش وزن کمک می‌کند.

خرید ماهی تازه جنوب از فروشگاه محصولات ارگانیک لیان

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *