دستور پخت

طرز تهیه فیله هامور با خامه

هامور یکی از ماهیان دریای جنوب می باشد . سایز این ماهی به سایزهای بالای بیست کیلوگرم هم میرسد. ماهی هامور هم مثل سایر ماهی ها طبع تر و سردی دارد که حتما باید کنار گرمی استفاده شود.

بهترین طعم دهنده برای این ماهی آب نارنج است. نارنج هم ترشه هم طبع گرم دارد ، یعنی هم طعم خوبی به ماهی میده و هم طبع سرد آن را اصلاح می کند. این ماهی یکی از ماهی های لذیذ دریای جنوب است تیغ ریز ندارد، فقط استخوان وسط رو دارد.

ماهی هامور مناسب برای انواع طبخ های کبابی، قلیه، سرخ کردنی و سوخاری و فیش اند چیپس می باشد. پوست این ماهی خیلی لعاب دار است. برای قلیه ماهی گزینه مناسبی است . بهترین قلیه قلیه ماهی هامور چون گوشت این ماهی هم بافت خوبی داره هم چربی مناسبی دارد.

ماهی هامور منبع خوبی برای کلسیم، فسفر و آهن می باشد. این ماهی کالری و پروتئین خوبی داره و برای ورزشکاران گزینه مناسبی است.

گوشت سفید، بدون تیغ و بدون بوی این ماهی برای کسانی که به تیغ و بوی ماهی حساسیت دارند گزینه خوبی می باشد.

با ما همراه باشید تا یک غذای  ویژه و متفاوت با هامور رو با هم تهیه کنیم.

مواد لازم تهیه فیله هامور با خامه

  • فیله بدون پوست و استخوان هامور (این غذای خوشمزه رو با ماهی های کم استخوان که بشه فیله کرد هم میتونید طبخ کنید . ( هوور ، هامور ، سنگسر ، سرخو تازه و … )
  • خامه
  • پیاز
  • فلفل دلمه

دستور پخت فیله هامور با خامه

فیله ماهی هامور رو با نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و روغن زیتون مرینیت می کنیم و چند حلقه لیمو رو فیله میذاریم و فیلمون رو ۲۵ الی ۳۰ دقیقه داخل فر میذاریم.

با روغن زیتون و کره پیاز رو تفت می دهیم، فلفل دلمه نگینی و ادویه ماهی رو اضافه می کنیم و تفت می دهیم . نمکشو تنظیم می کنیم. دو قاشق خامه اضافه  می کنیم و تفت می دهیم. حالا ترکیبی که آماده شده رو روی ماهی میذاریم و ۱۰ دقیقه با حرارت بالا داخل فر میگذاریم.

فیله خوشمزه و لذیذ هامور ما آماده شد امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

برای راهنمایی بیشتر و خرید ماهی تازه جنوب با کارشناسان مجموعه ماهی جنوب(لیان) در ارتباط باشید

ویدیو طرز تهیه فیله هامور با خامه

 

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

یک فکر در مورد “طرز تهیه فیله هامور با خامه

  1. شبنم گفت:

    وااای هامووور بی نظیییره من به همه توصیه میکنم این ماهی و این غذا رو رو حتما امتحان کنید.

  2. شهریار گفت:

    هامور خیلی خوشمزه ست . به به . هامور شما فیله میکنید سفارش بذارم؟

    1. mahijoonoob گفت:

      هامور بی نظیره. گوشت سفید بدون تیغ با چربی مناسب. بله شما سفارش بدین گزینه فیله رو انتخاب کنید به صورت فیله بدون پوست و استخوان وکیوم شده آماده طبخ میرسه خدمتتون

  3. الهام گفت:

    هامور عشقه . من عاشق کبابیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *