مجله لیان

راه های تشخیص ماهی سالم و تازه

بهترین راه های تشخیص ماهی سالم و تازه

۵ روش ساده تشخیص تازگی ماهی و سالم  یا احیانا ناسالم

ماهی یکی از غذاهای مفید و پر خاصیت برای بدن است و مصرف مداوم این محصول دریایی می تواند سلامت ما را تضمین کند. اما نکته مهم در مورد مصرف هر گونه ماده غذایی تازه گی و فاسد نبودن آن محصول است، خصوصا ماهی که تازه بودن آن شرط اصلی مصرف این غذا است. در اینجا ۵ روش ساده را که حتما شما هم می توانید آنها را بر روی ماهی خریداری شده آزمایش کنید به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ماهی تازه جنوب

روش اول: سفیدی چشم ها

ماهی تازه دارای چشم های تمیزی است و سفیدی چشم ها کاملا مشخص است، البته این سفیدی برای ماهی است که پاک نشده و یا سرش جدا نشده، توجه داشته باشید که ضربه به سر ماهی یا بریدن سر ماهی چشم های ماهی را قرمز می کند که این قرمزی ارتباطی با فاسد بودن ماهی ندارد.

ماهی تازه جنوب

روش دوم: آبشش های منظم

همه ماهی دارای آبشش هستند، محل قرارگیری آبشش ها در قسمت کناری بعد از سر هستند. ماهی تازه دارای آبشش هایی قرمز رنگ و منظم هستند در حالی که محصول فاسد شده آبشش هایی سیاه رنگ و نامنظم دارند.

ماهی تازه جنوب

روش سوم: بوی ماهی

اولین نشانه های فاسد شدگی را می توانید با بو کردن آبشش ها متوجه بشوید، اگر بوی بدی را حس کردید یعنی ماهی در حال فاسد شدن است. البته برخی از مصرف کنندگان تازه ماهی جنوب بوی طبیعی ماهی اقیانوسی را با بوی فساد اشتباه می گیرند که توصیه می شود به این موضوع دقت کنید.

ماهی تازه جنوب

روش چهارم: لمس پوست

اگر دست خود را بر روی ماهی تازه بکشید نباید روی دستتان ماده لجزی را حس کنید.

ماهی تازه جنوب

روش پنجم: بافت ماهی

در آخر باید با لمس پولک ها و بدن ماهی کیفیت و تازه گی محصول را حس کنید، ماهی فاسد بدنی لخت پیدا می کند اما محصول تازه شق و رق است.

در نظر داشته باشید که راه های زیادی برای تشخیص ماهی تازه از ماهی فاسد وجود دارد اما این ۵ روش از همه ساده تر است که می توانید در هنگام خرید ماهی ای که به اسم صید روز به شما می فروشند امتحان کنید.

شما می توانید برای خرید ماهی تازه و صید روز جنوب از فروشگاه آنلاین ماهی و میگو لیان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *