مجله لیان

مصرف ماهی و سلامت جنسی

ماهی خواص زیادی دارد که اگر جزو دنبال کنندگان جدی این صفحه باشید با اکثر آنها آشنایی دارید و بارها در مورد آن صحبت کرده ایم در این میان یکی از خواص اثبات شده برای خوردن منظم ماهی می توان به تثبیت سلامت جنسی و بالارفتن کیفیت زندگی مشترک در نتیجه آن اشاره کرد که در این مطلب به آن پرداخت شده است.

میل جنسی اصطلاحی است که برای توصیف میل به رابطه جنسی یا غریزه جنسی به کار برده می شود، در مردان، میل جنسی عمدتا توسط تستوسترون کنترل می شود. اما منبع اصلی کنترل میل جنسی در زنان به راحتی قابل شناسایی نیست. زیرا میل جنسی زنان بیشتر از مردان به نوسانات آسیب پذیر است.
متخصصان اغلب مشکلات موجود در صمیمیت، خلق و خوی و سلامت جسمانی، را علت کاهش میل جنسی در زنان می‌دادند. در حالی که غذا نیز می تواند کمی بر روی این میل تاثیر گذارد باشد.
یک رژیم غذایی پر از ماهی و غذاهای دریایی می تواند تاثیر مثبتی بر روی میل جنسی شما داشته باشد. برای لذت بردن از رابطه جنسی، مردان و زنان نیاز به گردش خون سالم دارند. قلبی که سالم باشد گردش خون را در سراسر بدن سالم می کند و می‌تواند احساسات را در طول رابطه جنسی افزایش دهد.
بنابراین می توان گفت که تأثیر مصرف ماهی بر روی میل جنسی از روی تاثیر آن بر سلامت قلب ناشی می‌شود.

ماهی و سلامت جنسی

آرژینین

آرژنین یک اسید آمینه است که بدن برای تولید اکسید نیتریک از آن استفاده می کند. در اندام تناسلی، اکسید نیتریک برای گسترش عروق خونی استفاده می شود. کاهش این ماده در مردان می تواند در توانایی آن ها برای ایجاد نعوظ تداخل ایجاد کرده و در زنان نیز توانایی تحریک شدن را محدود کند. ماهی هایی که حاوی آرژنین هستند شامل ماهی سالمون، ماهی کاد و ماهی سرخو هستند.

روی

روی با سطح تستوسترون در خون مرتبط است. کمبود متوسط آن طبق یک مقاله منتشر شده در سال ۱۹۹۷ که توسط پزشک متخصص طب شرقی دکتر Walter Eddy انجام شده است می تواند در عملکرد مناسب جنسی در مردان دخالت کند و منجر به کم شدن تعداد اسپرم شود. روی با رشد جنسی سالم در اوایل زندگی نیز مرتبط است. یکی از راه های دریافت میزان توصیه شده از روی، که در مردان ۱۱ میلی گرم و در زنان ۸ میلی گرم است، خوردن ماهی می باشد. ماهی شیر شامل ۰٫۵ میلی گرم، سالمون حاوی ۱ میلی گرم، سرخو حاوی ۳ میلی گرم و ماهی تن شامل ۰٫۸ میلی گرم از این ماده معدنی می باشد.

 

هشت نکته ضروری برای طبخ ماهی در خانه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *