مجله لیان

مقایسه ماهی سالمون ایرانی و سالمون نروژی اصل

سالمون نروژی اصل

در این مقاله بررسی و مقایسه ماهی سالمون ایرانی (قزل آلا گوشت صورتی) و سالمون نروژی اصل را با هم بررسی میکنیم. کلیپی آماده کردیم که در ادامه میتوانید ببینید.

ماهی قزل الا معمولی در اکثر شهرهای ایران به صورت رودخانه ای یا استخری پرورش داده میشود . نکات و موارد بسیاری زیادی در کیفیت گوشت قزل الا پرورشی، تاثیر گذار است که در این مقاله به آن نمی پردازیم.
در کنار قزل آلا معمولی یک نوع ماهی دیگر از همین خانواده در ایران پرورش داده میشود، که به سالمون ایرانی معروف است. حال برای اینکه بررسی کنیم سالمون ایرانی چیست و چطور پرورش داده میشود در ادامه با ما همراه باشید .

سالمون ایرانی پرورشی

این ماهی همان ماهی قزل آلا پرورشی است با این تفاوت که در زمان رشد و پرورش ماهی، رنگدانه های خوراکی شیمیایی به برنامه تغذیه آنها اضافه میگردد که معمولا از هویج هم در این رنگدانه ها استفاده میشود که باعث تغییر رنگ در گوشت قزل الا شده و از گوشت سفید به گوشت صورتی تغییر رنگ میدهد .
این تغییر رنگ باعث میشود این ماهی در بازار به اسم ماهی قزل آلا سالمون یا قزل آلا گوشت صورتی یا سالمون ایرانی یا سالمون پرورشی و هر اسمی شبیه به اینها به فروش برسانند.


در این مقاله به بررسی گوشت این سه ماهی و تفاوت ظاهری آنها می پردازیم که در زمان خرید، ماهی سالمون نروژی و قزل آلا پرورشی و قزل الا گوشت صورتی کاملا شناخت داشته باشید .

مشخصات ظاهری ماهی سالمون

  • از نظر ظاهری ماهی سالمون نروژی در قسمت کمر دارای خال هایی است که هر چه به شکم ماهی نزدیک میشویم این خال ها کمتر و کمتر میشود تا در زیر شکم هیچ خالی وجود ندارد .
  • انتهای دهان ماهی چشم ماهی را قطع نمیکند .
  • کمی در قسمت دم ماهی تفاوت وجود دارد .
  • در ماهی قزل آلا گوشت صورتی (سالمون ایرانی ) کل بدن ماهی دارای خال است و دهان ماهی از چشم ماهی عبور میکند .
  • شکل ظاهری ماهی قزل الا معمولی با قزل الا گوشت صورتی یکی است .


در تصاویر درج شده و به خصوص در کلیپی که در همین صفحه مشاهده میکنید تمامی این اختلافات دیده میشود.

از نظر اقتصادی ماهی قزل الا معمولی جز ارزان ترین ماهی های پرورشی داخل ایران است و بعد از آن قزل الا گوشت صورتی با اختلاف کمی قرار دارد .


ولی ماهی سالمون نروژی اصل، قیمت بالاتری نسبت به این ماهی ها دارند که متاسفانه باعث میشود در بعضی فروشگاه ها ماهی قزل الا گوشت صورتی به اسم سالمون نروژی فروخته شود که این کار صحیح نیست .

لطفا در زمان خرید ماهی دقت بسیار بالایی بفرمایید چون شباهت هایی در ماهی ها وجود دارد و این باعث میشود که در تشخیص ماهی اصل خطا داشته باشید .

مجموعه لیان این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که در ابتدا ماهی را به صورت تخصصی شناسایی کنید و بعد از شناخت کامل با اطمینان خرید را انجام دهید . خدمات مجموعه لیان باعث شده تا بسیاری از مخاطبین با اطمینان کامل ماهی سالمون اصل نروژی را با خدمات برش و فیله کردن تهیه کنند .
لازم به ذکر است برش ماهی سالمون نروژی به چندین مدل انجام میشود :

  • برش عرضی استیکی که به برش نعل اسبی معروف است
  • برش طولی بدون پوست و استخوان
  • برش طولی با پوست و استخوان

شما میتوانید در زمان ثبت سفارش در قسمت نوع برش انتخاب کنید چه برشی برای شما انجام شود و همچنین در قسمت توضیحات میتوانید اطلاعات بیشتری از درخواست خود را تایپ بفرمایید .
جهت خرید سالمون اصل نروژی اینجا وارد شوید .

ویدیو مقایسه ماهی سالمون ایرانی و سالمون نروژی اصل

یک فکر در مورد “مقایسه ماهی سالمون ایرانی و سالمون نروژی اصل

  1. قادری گفت:

    خدا خیرتون بده من با کلی اختلاف قیمت از یک سری از مجموعه ها و فروشگاه ها تهیه می کردم سامون رو ، اصلا سالمون نروژن نبوده ، تازه با مجموعه شما فهمیدم سالمون چیه

    1. mahijoonoob گفت:

      ممنون از نظر شما دوست عزیز.بله سالمون مامستقیم از نروژ واردات میشه

  2. شاکری گفت:

    درمورد آشپزی با سالمون هم محتوا بذارید…ممنون

    1. mahijoonoob گفت:

      بله حتما

  3. الهه گفت:

    خیلی عالی بود . من ایران زندگی نمی کنم و ترکیه هستم . الهی شکر الان متوجه شدم که خرید درستی داشتم . جون اینجا هم میگن چه سالمونی میخوایی نروژی یا ترکی که من همیشه نروژ رو انتخاب میکنم و برام جالب بود این تفاوت ممنون از آگاهی عالی که در اختیار گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *