دستور پخت

طرز تهیه تن ماهی خانگی

طرز تهیه تن ماهی خانگی

برای پخت تن ماهی بهترین انتخاب، ماهی هوور است. طعم این ماهی کاملا شبیه به کنسرو ماهی های بسته بندی است .اگر خرید این ماهی برای شما سخت بود به راحتی میتونید از لیان تهیه کنید .
با این دستور پخت دیگر تن ماهی دست ساز خود را میل می‌کنید، که از چند نظر بسیار کارآمد است. از یک طرف، شما حجم زیادی تن ماهی درست می کنید که از نظر اقتصادی کاملا به صرفه خواهد بود. از طرف دیگر، به شما این اطمینان را می‌دهد که غذایی کاملا سالم و بدون مواد نگهدارنده میل میکنید.

مواد لازم :

  • فیله ماهی هوور/ ۵۰۰ گرم
  • روغن زیتون/ ۳ قاشق غذاخوری
  • چند حبه سیر
  • برگ بو چند عدد
  • فلفل سیاه و نمک / میزان لازم
  • نصف لیوان آب

طرز تهیه:


ابتدا فیله های ماهی هوور را در کف قابلمه میچینیم. اندازه برش ماهی باید متوسط و مناسب باشد. اگر برش ها ریز باشند، ماهی شما خرد خواهد شد. سپس چند حبه سیر، روغن زیتون، برگ بو، فلفل سیاه و نمک را به همراه نصف لیوان آب اضافه میکنیم. روی شعله قرار میدهیم و بعد از اینکه جوش آمد، حرارت را کم میکنیم تا خوب پخته شود. اجازه بدهید آب خیلی کشیده شود. با چنگال یک تکه بردارید، بین گوشت ها نباید قرمز باشد.
برخی دوست دارند که گوشت تن ماهی برشته باشد، برای این کار اجازه بدهید آب ماهی کاملا کشیده شود و مقداری روغن اضافه کنید و اجازه بدهید برشته شوند سپس آنها را برگردانید تا طرف دیگر هم برشته شود.
درست کنید و لذت ببرید.

ویدیو طرز تهیه :

‫۳.۵/۵ ‫(۲ نظر)

یک فکر در مورد “طرز تهیه تن ماهی خانگی

  1. امین محبی گفت:

    حتی از تن ماهی های بیرون هم خوشمزه تر میشه، بدون نگهدارنده هم هست

    1. mahijoonoob گفت:

      دقیقا ماهی تن بدون مواد نگه دارنده خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *