مجله لیان

بهترین راه تشخیص ماهی تازه

روش های مختلفی جهت تست تازه بودن ماهی و تشخیص ماهی خراب وجود دارد که در واقع بعضی از این روش ها کاربردی و مناسب است و بعضی روش ها مناسب نیست. امروز به چندین نکات مهم و کلیدی در تشخیص ماهی تازه جنوب میپردازیم

به طور کلی ماهی تازه از رنگ و رخ ماهی مشخص میشود سفتی پولک و روشنی چشم ها براق بودن پوست و سفتی گوشت اما همه اینها نیاز به تکرار و تجربه دارد با یک بار مشاهده ماهی نمیتوان تشخیص داد که ماهی تازه است یا ماهی مانده است .
به عبارتی مثل تمام مواد غذایی های دیگر بعد از چندین بار مشاهده و بررسی موارد مختلف میتوان به این سطح رسید که با یک نگاه ماهی تازه را تشخیص دهیم .

نکات رایج در تشخیص ماهی تازه


چند نکته است که بین عموم مردم در تشخیص ماهی تازه رایج است مثل:

  • سفید بودن چشم ها
  • قرمز بودن آبشش ها
  • فشار اثر انگشت بر روی گوشت ماهی


که هر کدام از این موارد در بعضی ماهی ها کاربرد دارد .
ولی در کل یک راه حل ساده و کاربردی که راه تشخیص ماهی سالم است را به شما پیشنهاد میکنم .
ماهی را از قسمت دم به صورت افقی نگه داشته، ماهی تازه باید صاف و محکم بایستد
یک دستی به روی ماهی بکشید پوست ماهی شفاف و پولک ها سفت است
نگاهی اجمالی به چهره ماهی و ابشش ها داشته باشید و سعی کنید این موارد را در چندین ماهی بررسی کنید تا به شناسایی تازه بودن ماهی تسلط پیدا کنید .

انواع راه تشخیص ماهی تازه و سالم

نکته مهم در مجموعه لیان این است که تمامی ماهی هایی که صید میشود از زمان صید تا زمان بسته بندی و ارسال توسط پرسنل بررسی میشوند و هر کدام از ماهی ها تازه نباشند از پروسه ارسال خارج شده و حذف میشوند .
این اطمینان را به شما میدهم که تازه ترین و بهترین ماهی های خلیج فارس را میتوانید به راحتی از لیان تهیه کنید .

1 نظر در “بهترین راه تشخیص ماهی تازه

  1. علیرضا گفت:

    با سلام
    کیفیت و بسته بندی مجموعه لیان خوب و عالی است، فقط اگر درصد تخفیف ها بیشتر باشد ،قدرت خرید مشتری بیشتر و در نتیجه به همان نسبت سود بیشتری عاید مجموعه لیان خواهد شد.
    بنده در جنوب کشور مشغول به کار هستم و از نزدیک شاهد هستم که صید ماهی واقعا” سخت و طاقت فرسا است، ولی اگر کمی درصد تخفیف های هفتگی بیشتر باشد ،برای هر دو طرف بهتر خواهد بود. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *