دستور پخت

کاهش کلسترول با مصرف ماهی

کاهش کلسترول با مصرف ماهی

کاهش کلسترول با مصرف ماهی | ماهی، غذایی جادویی برای سلامت!

اگر می‌خواهید با یکی دیگر از فواید شگفت‌انگیز مصرف ماهی آشنا شوید، مطلب درستی را انتخاب کرده‌اید. کاهش کلسترول خون یکی از مهم‌ترین نتایج مصرف ماهی است که باعث حفظ سلامت قلب،عروق و مغز به خصوص در سنین میانسالی می‌شود. با لیان همراه باشید تا درباره کاهش کلسترول با مصرف ماهی بیشتر بدانید.

کلسترول خون چیست؟ شمشیر دو لبه‌ای در خون!

کلسترول در واقع نوعی چربی خون است. چربی خون توسط کبد تولید و در خون جریان پیدا می‌کند. در واقع دو نوع کلسترول در بدن انسان تولید می‌شود؛ کلسترول خوب یا HDL و کلسترول بد که آن را LDL می‌نامیم. هرچه مقدار HDL خون بیشتر باشد، بهتر است و در عوض LDL خون باید کم باشد.

وجود کلسترول در خون انسان مانند شمشیر دو لبه عمل می‌کند. یعنی از طرفی برای بدن ضروری است و نقش تولید هورمون‌ها را دارد. از طرف دیگر مقدار بیش از حدش باعث به وجود آمدن خطرات و آسیب‌های زیادی به بدن می‌شود. کلسترول زیاد در خون باعث تنگ شدن شریان‌ها و بروز بیماری‌های قلب و عروق می‌شود. یکی از راه‌های کاهش کلسترول خون، مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های مفید است.

محصولات لیان شامل ماهی جنوب و میگوی تازه ارگانیک سرشار از امگا3 و اسیدهای چرب ضروری است. بنابراین می‌توانید برای حفظ سلامت قلب و عروق خود به سایت لیان مراجعه کنید.

غذاهای سرشار از کلسترول | از مصرف چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

غذاها، منبع سرشار کلسترول خوب و کلسترول بد به شمار می‌آیند. برخی از مواد غذایی حاوی کلسترول، چربی اشباع‌شده بیشتر و برخی نیز چربی اشباع‌شده کمتری دارند. چربی اشباع همان چربی مضر است که باید مصرفش را به حداقل رساند. خوراکی‌هایی مثل لبنیات پرچرب از جمله پنیر، کره، شیر، ماست و خامه پرچرب، روغن حیوانی، دنبه و محصولات فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس کلسترول بالایی دارند. بنابراین باید مصرفشان را قطع کرد یا به حداقل رساند.از طرفی برخی خوراکی‌ها مثل گوشت بدون چربی، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی از جمله ماهی جنوب با وجود اینکه کلسترول دارند، مقدار چربی اشباع‌شده‌شان کم است. از همین رو مصرف به‌اندازه‌شان نه‌تنها آسیبی به بدن وارد نمی‌کند، بلکه مفید نیز به شمار می‌آید. ماهی که معروف‌ترین غذای دریایی است، جزو غذاهای سرشار از کلسترول مفید و اسید چرب غیر اشباع محسوب می‌شود. بنابراین مصرف ماهی باید جزو برنامه هفتگی قرار بگیرد.

تاثیر مصرف ماهی بر روی کلسترول خون | ماهی منبعی سرشار از چربی‌های مفید امگا3 است!

آیا مصرف ماهی باعث کاهش کلسترول می شود؟ ماهی یکی از بزرگ‌ترین منابع امگا3 محسوب می‌شود. امگا3 نوعی چربی غیر اشباع یا اسید چرب ضروری بوده که وجودش در رژیم غذایی ضروری است. نکته مهم اینجاست که بدن به طور خود به خود قادر به تولید اسیدهای چرب ضروری نیست. بنابراین باید مصرف غذاهای حاوی امگا3 را در برنامه غذایی خود قرار دهید.امگا3 کلسترول بد را تجزیه می‌کند. بدین ترتیب اجازه نمی‌دهد که در رگ‌ها تجمع کرده و روی دیواره رسوب کند. از طرفی ماهی به هیچ عنوان چربی اشباع یا همان چربی مضر ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت ماهی، وفور پروتئین است. پروتئین به کاهش وزن و در نتیجه کاهش چربی بدن و کلسترول خون کمک می‌کند.میگو نیز همچون ماهی سرشار از امگا3 و اسیدهای چرب ضروری است و به سلامت ارگان‌های بدن کمک می‌کند. برای خرید میگو و ماهی جنوب تازه و ارگانیک می‌توانید به سایت لیان مراجعه کنید.

 

ماهی‌های کم‌چرب و پرچرب | چه ماهی‌هایی چربی کمتری دارند؟

با وجود اینکه ماهی‌ها جزو غذاهایی با چربی اشباع کم به شمار می‌آیند، اما به سه دسته ماهی پرچرب، ماهی کم‌چرب و ماهی با چربی متوسط تقسیم می‌شوند. مصرف ماهی‌های کم‌چرب برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند، بهتر است. ماهی‌های کم‌چرب، امگا3 کمتری دارند. اما در عوض پروتئین بیشتری داشته و باعث می‌شوند که کالری دریافتی بدن بیش از حد نباشد. در نتیجه سیستم قلب و عروقی سالم مانده و از چاقی پیشگیری می‌شود.ماهی‌های کم‌چرب در واقع به ماهی‌هایی گفته می‌شود که مقدار چربی‌شان زیر 4 درصد باشد. از ماهی‌های کم‌چرب می‌توان به ماهی سفید، ماهی روف، ماهی مقوا، ماهی سوف و ماهی راشگو اشاره کرد.چربی ماهی‌های مثل ماهی تن، سالمون، ساردین، هامور و میش‌ماهی بیشتر از 8 درصد است. اگر می‌خواهید با مصرف ماهی هم امگا3 زیادی دریافت کنید و مقدار مصرف چربی را به حداقل برسانید، می‌توانید به سراغ ماهی‌هایی با چربی متوسط مثل ماهی شوریده،ماهی حلوا سفید،ماهی حلوا سیاه،ماهی کپور، ماهی قباد و ماهی سی‌بس بروید. این نوع ماهی‌ها بین 4 الی 8 درصد چربی دارند و کالری‌شان حدود 100 الی 140 کیلوکالری در 100 گرم است.

ماهی تازه و ارگانیک جنوب از کجا بخرم؟ با کارشناسان لیان مشورت کنید!

در این مطلب درباره کاهش کلسترول با مصرف ماهی صحبت کردیم. کلسترول خون نوعی چربی است که توسط کبد تولید شده و به تولید هورمون‌های بدن کمک می‌کند. کلسترول خوب یا HDL و کلسترول بد یا LDL دو نوع مختلف از کلسترول خون به شمار می‌آیند. HDL باید به مقدار مناسبی در بدن وجود داشته باشد و وجود LDL در بدن مضر و آسیب‌رسان است. اسیدهای چرب ضروری وجودشان برای سلامت بدن حیاتی است. اما به خودی خود در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق مصرف غذا تامینشان کرد. ماهی یکی از منابع سرشار از امگا3 به شمار می‌آید که باعث کاهش کلسترول بدن می‌شود.

ماهی‌ها به سه دسته کم‌چرب، پرچرب و با چربی متوسط تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. برای اینکه ماهی‌های کم‌چرب و پرچرب جنوب را تهیه کنید، می‌توانید به سایت لیان مراجعه کنید. لیان پلتفرمی برای تهیه ماهی و میگو تازه و ارگانیک جنوب و نیز میگوی تازه است.

شما می‌توانید از طریق سایت هر نوع ماهی را با هر مقداری که تمایل دارید، سفارش دهید. در کمترین زمان ممکن و به فاصله یک تا دو روز پس از صید، ماهی پاک شده را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 0216627509509174401590 با کارشناسان مجموعه لیان تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق آدرس اینستاگرام mahijoonoob زمان صید ماهی، قیمت ماهی و میگو تازه جنوب، نحوه سفارش دهی و دستورپخت انواع ماهی جنوب را دنبال کنید.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *