دستور پخت

طرز تهیه روست مچلی

طرز تهیه روست مچلی

روست مچلی غذای معروف و خوشمزه به سبک پاکستانطرز تهیه روست مچلی

همه ما درمورد اهمیت ماهی در رژیم غذایی اطلاع داریم از تناسب اندام گرفته تا پیشگیری از کلی امراض مختلف. اما بعضیا به خاطر عطر طبیعی ماهی، خود وخانواده را از این ماده غذایی ارزشمند محروم میکنند . مجموعه لیان درجه یک ترین ماهی های جنوب را به تازه ترین حالت ممکن برای شما عزیزان تهیه میکند .
روشهای بسیار زیادی جهت طعم دار کردن ماهی برای شما آماده کرده ایم. امیدوارم از این روش ها جهت طبخ آبزیان استفاده کنید و لذت ببرید و در پایین همین صفحه نظرات خود را با ما به اشتراک بزارید .
میرسیم به مرحله طبخ ماهی به سبک پاکستان ( روست مچلی )
غذاهای پاکستانی با ویژگی های خاص خود توانسته اند به عاملی برای معرفی این کشور در جهان تبدیل شود، ذائقه و طعم غذاهای مناطق مختلف پاکستان نیز به نوبه خود با یکدیگر فرق می کنند، غذاهای سنتی پاکستان ریشه در فرهنگ مشترک شبه قاره هند دارد.
بیشتر مردم پاکستان سعی می کنند در زمان طبخ غذا از ادویه های گوناگون استفاده کنند تا بتوانند طعم و بوی خاصی به غذای خود بدهند.
به دلیل ارزان بودن انواع گوشت از جمله گوشت مرغ، بره، گوسفند و گاو و همچنین ماهی، بیشتر مردم پاکستان علاقه خاصی به غذاهای گوشتی دارند به همین دلیل است که مردم این کشور ترجیح می دهند بیشتر غذاهای سبزیجاتی خود را به همراه گوشت طبخ کنند. ما هم براتون طرز تهیه ی غذای پاکستانی که با ماهی و سبزیجات درست میشود را آماده کرده ایم .
اگه دنبال این هستین که روست مچلی خوشمزه رو درست کنین با سرآشپز لیان همراه باشین.

مواد لازم:

طرز تهیه روست مچلی
یک عدد ماهی درسته که از کمر باز شده باشد. نوع ماهی بستگی به ذائقه شما دارد. من از ماهی حمام استفاده کردم .
گشنیز تازه
فلفل سبز یک عدد
گوجه خورد شده دو عدد
پیاز خورده شده یک عدد بزرگ
یک تیکه کوچک زنجبیل
سیر پنج حبه

ادویه داخل ماهی:

  • آبلیمو
  • نمک
  • روغن به میزان دلخواه
  • ادویه داخل خورشت به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا داخل ماهی رو خشک می کنیم، سپس ماهی رو با نمک و آبلیمو مزه دار می کنیم، ماهی رو میذاریم کنار میریم سراغ آماده کردن سایر مواد .
فلفل، سیر و زنجبیل رو داخل میکسر می ریزیم و میکس میکنیم سپس آبلیمو و ادویه داخل ماهی رو به مواد اضافه می کنیم، یه مواد خمیری شکل به دست می آبد این مواد را به قسمت داخل ماهی آغشته میکنیم و یک ساعت ماهی را در یخچال استراحت میدهیم.
مراحل تهیه خورشت ماهی
ابتدا پیاز رو داخل تابه می ریزیم وقتی که آبش کامل کشیده شد روغن رو اضافه می کنیم پیازمون رو خوب سرخ می کنیم سپس با ادویه تفت میدهیم بعد گوجه را اضافه می کنیم و در آخر گشنیز را اضافه می کنیم. در قابلمه رو میذاریم و زیر شعله را کم میکنیم تا مواد کاملا پخته شود.
ماهی را در یک تابه سرخ میکنیم.
و درانتها ماهی و مواد خورش را کنار هم سرو کنید و نوش جان بفرمایید.

ویدیو طرز تهیه

خرید ماهی تازه جنوب از فروشگاه محصولات ارگانیک لیان

‫۵/۵ ‫(۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *