مجله لیان

بهترین ماهی برای کباب کدام است ؟ رازهای ماهی کبابی

بهترین ماهی برای کباب کدام است ؟

همان طور که در مطالب قبلی هم اشاره کردیم ماهی های چرب تر برای طبخ ماهی کبابی مناسب تر هستند. اگر می خواهید در مورد شاخص چربی و خشکی ماهی های جنوب اطلاع کسب

کنید، جدول زیر می تواند شما را یاری کند

جدول چربی و خشکی ماهی های جنوب

همان طور که از جدول هم مشخص است ماهی هامور در بین ماهی های جنوب بهترین گزینه برای ماهی کبابی است.
البته این موضوع را فراموش نکنید، ماهی هایی که در میانه جدول هم قرار دارند می‌توانند برای طبخ کبابی مناسب باشند، مانند ماهی شوریده که یکی از بهترین طعم ها را در بین ماهی های جنوب دارد یکی از گزینه های مناسب برای طبخ کبابی است، اما به عنوان مثال ماهی ای مثل ماهی مقوا یا ماهی زمین کن برای طبخ کبابی گزینه مناسبی نیست.

رازهای طبخ ماهی کبابی

بعد از اینکه ماهی مناسب طبخ کبابی به دستتان رسید حالا وقت این است که با رازهای طبخ ماهی کبابی آشنا شوید.
به اعتقاد ماهی خورهای حرفه ای وقتی شما برای یک بار ماهی کبابی را امتحان کنید دیگر سمت طبخ دیگری از ماهی نمی روید.
یک طبیعت گرد حرفه ای قطعا باید با راه ها و روش های طبخ کبابی انواع گوشت آشنا باشد. در این بین بیشتر این افراد با رازهای کباب کردن مرغ و گوشت آشنا هستند، اما وقتی صحبت از ماهی می شود شاید اندکی مردد شوند و نسبت به نتیجه نهایی مضطرب شوند!
این نکات دقیقا برای همین افراد تهیه شده.

ماهی کبابی
خرید مطمئن

اولین نکته این است که شما باید بهترین و تازه ترین ماهی را خریداری کنید، این گام اول است که اگر محکم برندارید بقیه مسیر را به بیراهه رفته اید!
یک ماهی فروش مطمئن پیدا کنید و بپرسید: «امروز ماهی خوب چی داری؟!»
محصولات توصیه شده در صفحه اول سایت مجموعه لیان دقیقا پاسخ روزانه به همین سوال است!
اگر می خواهید به یک نتیجه خاطره انگیز دست پیدا کنید در هنگام خرید ماهی و میگو خیلی خودتان را درگیر قیمت نکنید!
این به این معنا نیست که گران بخرید، بلکه به این معنا است که ماهی تازه و خوش خوراک اقیانوسی را در هیج کجای دنیا نمی توانید ارزان پیدا کنید.

نوع برش ماهی

نوع برش در اینجا اهمیت ویژه ای دارد، اگر وزن ماهی ای که تهیه کرده اید زیر ۷۰۰ گرم است فقط کافی است شکم آن را خالی کنید و به شکل سفره شده آن را برش دهید. طبیعی است که سر ماهی هم باید جدا شود. اما اگر ماهی درشت و هیکلی سفارش داده اید می توانید از برش طولی (فیله) یا عرضی (استیکی) استفاده کنید.
ما ایرانی ها عاشق جوجه کباب و کوبیده هستیم و با سیخ میانه خوبی داریم. اگر می خواهید ماهی را به شکل جوجه کباب کنید. باید ماهی کاملا بدون استخوان را انتخاب کنید و تکه های ماهی را برش‌های منظم و کوچک دهید و به سیخ بکشید!

شیوه مزه دار کردن

مرحله بعدی مرینت یا مزه دار کردن ماهی است. قبل از هر چیز بدانید وقتی قرار است ماهی کبابی بخورید یعنی قرار است طعم اصیل ماهی را بچشید. کمی روغن زیتون و نمک و فلفل کافی است.
اما اگر خواستید طعم چاشنی ها بیشتر نمود پیدا کند و طعم ماهی را اندکی خنثی کنید می توانید مرینیت را جدی تر دنبال کنید.
ماهی را با مرغ و گوشت اشتباه نگیرید. بافت گوشت ماهی بسیار لطیف است، بنابراین نباید آن را ساعت ها در مواد اسیدی مثل آبلیمو بخوابانید. نیم ساعت قبل از طبخ بهترین زمان برای مزه دار کردن ماهی است. نمک، فلفل، ادویه مخصوص ماهی، فلفل دلمه خرد شده، پیاز، سیر بهترین گزینه ها هستند، و در مرحله آخر روغن زیتون را روی فیله های ماهی بمالید و روی حرار قرار دهید. از آبلیمو یا نارنج در لحظه خوردن استفاده کنید.

زمان طبخ

ماهی زود می پزد، افراد حرفه ای از دماسنج‌های دیجیتالی برای تشخیص پخته شدن عمق ماهی استفاده می کنند. دمای ۵۵ الی ۶۵ درجه برای قسمت مغز ماهی توصیه افراد خبره در این حوزه است.
اما همان کندن قسمتی از بافت ماهی و چشیدن آن با انگشتان ذغالی روش بهتری است!! هرگز ماهی را مانند کباب بره در مرکز حرارت قرار ندهید.

لذت ببرید

طبخ کبابی یکی از با کیفیت ترین طبخ ها در خصوص ماهی است. این نوع طبخ خصوصا اگر طبیعت گرد باشید و یا در یک دورهمی بیرون از خانه حضور داشته باشید می تواند روز خاطره انگیزی را برایتان رقم بزند. برای رسیدن به یک نتیجه عالی در این نوع طبخ چند نکته مهم را در این پست برایتان تهیه کرده ایم. رازهایی که شاید نتوانید جای دیگری از آنها باخبر بشوید!

چند نکته تکمیلی

– ابزار مناسب یکی از مواردی است که حتما باید در هنگام طبخ ماهی کبابی به همراه داشته باشید. انبر و کاردک مخصوص ماهی، ظرف ترجیحا شیشه ای یا چوبی ( برای مزه دار کردن)، قلمو برای مالیدن روغن و توری مناسب بخشی از آنها است.
– پوست را روی ماهی نگه دارید، هیچ گاه برای طبخ کبابی پوست ماهی را کامل نگیرید. یک طرف حتما پوست داشته باشد.
– از ماهی هایی استفاده کنید که برای این نوع طبخ توصیه می شوند. ماهی هرچقدر گوشت چرب تری داشته باشد برای کبابی مناسب تر است.

جهت خرید انواع ماهی کبابی جنوب از این لینک استفاده نمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *