مجله لیان

۲ نکته در خرید ماهی جنوب

خرید ماهی جنوب یکی از سخت ترین خرید ها در شهرهایی مثل تهران است.

دور بودن شهری مثل تهران از بنادر جنوبی و خلیج فارس باعث شده است که به راحتی نتوان ماهی تازه جنوب که صید چند روز اخیر باشد را تهیه کرد.

 

نکات مهم در خرید ماهی جنوب در تهران :

اصل بودن ماهی

علاوه بر تازه گی ماهی اصل بودن گونه ماهی هم نکته بسیار مهی است که شما باید در هنگام خرید حتما به آن توجه کنید.

بگذارید یک مثال در این باره بزنیم تا بیشتر متوجه منظور از اصل بودن گونه ماهی بشویم. شما قصد خرید ماهی سرخو می کنید، خب در وهله اول به سراغ فروشگاه های پروتئینی نزدیک خانه خود می روید و از فروشنده تقاضای ماهی سرخو می کنید.

اولین جوابی که به شما می دهد این است: سرخو؟ شیر ببر از سرخو خیلی بهتر است!

شما سرخو می خواهید اما فروشنده به شما ماهی شیر پیشنهاد می دهد که هیچ ارتباطی با سرخو ندارد.

با سوال از دوستان و آشنایان به این نتیجه می رسید که باید به یکی از مراکز اصلی فروش ماهی در تهران مراجعه کنید با گذشتن از ترافیک و مشکلات جای پارک به یکی از این مراکز می رسید به دنبال یک فروشگاه بزرگ و به ظاهر مطمئن می گردید که در همین حین از بوی نه چندان مناسب ماهی و مگس های عاشق ماهی کلافه می شوید، در هر صورت وارد یکی از فروشگاه ها می شوید و تقضای ماهی سرخو می کنید فروشنده با برانداز کردن سر تا پایتان و احتمالا پوست سفیدتان متوجه می شود که از آخرین باری که در جنوب کشور ماهی سرخو را از نزدیک دیده اید به ۵ سال قبل برمی گردد!

سپس با یک لبخند مشتری پسندی شما را به سمت قسمت ماهی سرخو می برد و شروع به تعریف و تمجید از ماهی های سرخ رنگی می کند که در قفسه چیده شده است و البته هیچ اسمی هم مبنی بر اینکه این ماهی های سرخ رنگ سرخو هستند در آنجا یافت نمی شود. در نهایت شما ماهی را می خرید و به خانه می آورید.

اما متاسفانه چیزی که شما به خانه آورده اید چیزی نیست جز ماهی شانک صورتی که کیلویی تقریبا ۱۰ هزار تومان از ماهی سرخو اصل ارزان تر است! در بهترین حالت اگر خدا همراهتان بوده باشد به تور یک فروشنده با وجدان بخورید ماهی سرخو می خرید اما نه سرخو اصل بلکه گونه های دیگری از سرخو مانند سرخو دندانی، سرخو چمن و … اما سرخویی که شما به دنبال آن بوده اید و در جنوب کشور هم یکی از ماهی های مورد علاقه مردم است سرخوی اصل می باشد که به سرخوی محلی هم معروف است. این یک مثال ساده و البته اتفاق افتاده در واقعیت برای یکی از ذوستان در مورد ماهی سرخو بود.

خرید ماهی جنوب ماهی سرخو تازه اصل

ماهی سرخو اصل

تنوع ماهی های جنوب شما را شگفت زده خواهد کرد بنابر این اصل بودن گونه ماهی خریداری شده یکی از سختی های خرید ماهی در شهری مثل تهران است.

خرید ماهی جنوب شانک

ماهی شانک صورتی

تازگی ماهی

برگردیم سر تازه گی ماهی جنوب، به علت مسافت زیاد بنادر جنوب به تهران حمل و نقل ماهی تازه کار راحتی نیست.

همین طور بعضی از لنج هایی که ماهی جنوب را صید می کنند از زمان اولین صیدشان تا آخرین صیدشان شاید یک ماه طول بکشد و آنها ماهی ها را بر روی همان لنج نگه می دارند این یعنی یک ماه از زمان صید ماهی خواهد گذشت!

بعلاوه چند روز حمل و نقل تا تهران به علاوه چند روز موندن محصول در مغازه و در نهایت بر روی سفره شما!

نه هنوز زود است که بخواهید قید خرید و میل کردن ماهی جنوب را بزنید و به قزل آلای پرورشی بسنده کنید!

در وهله اول سعی کنید ماهی های جنوب را به خوبی بشناسید. اگر می خواهید خرید حضوری انجام دهید حتما از مطمئن بودن فروشگاه ها و تازه گی ماهی ها اطمینان حاصل کنید، به هیچ عنوان توصیه نمی شود به صحبت های فروشنده ها اطمینان کنید.

برای تشخیص ماهی تازه از ماهی مونده راه های زیادی وجود دارد که می توانید به این مطلب مراجعه کنید «راه های تشخیص ماهی سالم».  اما یکی دیگر از راه های خرید ماهی تازه جنوب صید روز روش خرید آنلاین است که در این روش هم سعی کنید با بررسی دقیق فروشگاه آنلاین از جمله منبع اصلی تهیه ماهی، نطرات مشتریان و … پس از کسب اطلاعات به خرید اقدام کنید. سعی کنید حتما از فروشگاهی خرید کنید که در تهران دفتر توزیع داشته باشد. همین طور بسته بندی مناسب به همراه پودر یخ از ملزومات سفارش و خرید آنلاین ماهی محسوب می شود. توجه کنید ماهی منجمد را نخرید.

در وهله آخر نکته مهم استفاده از مکمل های مخصوص طبخ ماهی مثل سبزی و ادویه مخصوص و همین طور دستور پخت مخصوص ماهی جنوب است که بهتر است از دستور پخت های آموزش داده شده برای این منظور استفاده کنید.

این نکات در فروشگاه آنلاین ماهی و میگو لیان رعایت شده است، انتخاب با شماست که چگونه غذای خود را تهیه کنید، اما توجه داشته باشید که ماهی یک غذای پر خاصیت برای بدن است و خوشبختانه وجود سواحل نیلگون خلیج فارس این امکان را به ما داده است تا با دسترسی به آبهای آزاد بتوانیم در هر فصلی از سال ماهی تازه بر سر سفره هایمان داشته باشیم، سعی کنید با مطالعه و کسب اندکی اطلاعات از این نعمت خدا دادی بهره مند شوید و از مزایای بیشمار ماهی نهایت لذت و استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *