طرز تهیه ماهی بخارپز | چگونه ماهی بخارپز خوشمزه درست کنم؟

اگر فکر می‌کنید که ماهی بخارپز طعم خوبی ندارد، سخت در اشتباهید. نیازی نیست به خاطر تصور طعم نامطبوع ماهی بخارپز از خوردن این غذای مفید و پر از خاصیت دست بکشید. شما می‌توانید با روش‌های مختلف ماهی را طعم‌دار کنید. در ضمن برای بخارپز کردن ماهی صرفا نیاز به دستگاه بخارپز ندارید. اگر می‌خواهید با فوت‌وفن‌های طرز تهیه ماهی بخارپز آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه ماهی در بخارپز | استفاده از دستگاه بخارپز برای طبخ ماهی!

اولین و ساده‌ترین روش برای آماده‌سازی ماهی بخارپز استفاده از دستگاه بخارپز یا هواپز است. قبل از هر چیز باید ماهی را بشویید و پاک کنید. سپس به طعم‌دار کردن ماهی بپردازید. برای طعم‌دار کردن یا همان مرینت کردن ماهی می‌توانید از ادویه‌های مختلفی مثل نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران، آویشن و همینطور سیر، پیاز رنده‌شده، آب‌لیمو و آب‌نارنج استفاده کنید. اجازه دهید ماهی حدود یک ساعت درون یخچال آغشته به مواد بماند تا خوب طعم بگیرد. سپس ماهی طعم‌دار شده را درون دستگاه بخارپز یا هواپز قرار دهید و تنظیمات دستگاه را روی حالت مناسب قرار دهید.

برای تهیه ماهی تازه می‌توانید به سایت لیان مراجعه کنید و محصولات ارگانیک لیان از جمله ماهی جنوب و میگوی تازه را در هر اندازه‌ای که می‌خواهید سفارش دهید.

طرز تهیه ماهی بخارپز در قابلمه | آیا بدون دستگاه بخارپز نیز می‌توان ماهی را طبخ کرد؟

اگر دستگاه بخارپز یا هواپز ندارید، به راحتی می‌توانید از قابلمه نیز برای بخارپز کردن ماهی استفاده کنید. پس از اینکه ماهی را با روش گفته‌شده طعم‌دار کردید، آن را درون یک سبد فلزی قرار دهید. سپس قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. سبد فلزی را روی قابلمه بگذارید و در قابلمه را ببندید. اجازه دهید که ماهی بیست دقیقه الی نیم ساعت روی بخار قابلمه باقی بماند تا خوب پخته شود.اگر پلوپز دارید، می‌توانید ماهی را درون سبد مخصوص بخارپز قرار دهید و تنظیمات پلوپز را روی بخارپز بگذارید تا ماهی آماده شود. با روشی که ذکر کردیم، می‌توانید میگو را نیز به صورت بخارپز تهیه کنید. بنابراین اگر قصد خرید میگو دارید به سایت لیان مراجعه کنید.

ماهی بخار پز با پیاز | طعم جادویی پیاز برای از بین بردن بوی زهم ماهی!

ماهی به خودی خود بوی زهمی دارد که بسیاری از افراد نمی‌توانند این بو را تحمل کنند. به همین دلیل قید خوردن ماهی را می‌زنند. اگر ماهی به صورت بخارپز آماده شود، ممکن است بوی زهمش بیشتر مشخص شود. یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از پیاز است. در روش سرخ‌کردنی به راحتی می‌توان پیاز را همراه با ماهی تفت داد، اما در روش بخارپز چه باید کرد؟در روش بخارپز می‌توانید پیاز را رنده کنید و روی ماهی بریزید؛ به طوری که پیازهای رنده شده، تمامی حجم ماهی را در بر بگیرند. اجازه بدهید ماهی به مدت یک ساعت در همان حال در یخچال باقی بماند تا حسابی طعم بگیرد. یکی دیگر از کارهایی که با پیاز برای طعم دادن به ماهی می‌توانید استفاده کنید، این است که پیاز را درون آب قابلمه‌ای بریزید که در زیر سبد فلزی در حال جوشیدن است. در این صورت بخار آب، بوی پیاز گرفته و این بو را به ماهی در حال طبخ منتقل می‌کند.

لیان هرگونه ماهی جنوب تازه را به صورت ارگانیک و پاک‌شده در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت ماهی‌ها مثلا قیمت ماهی شیر به سایت لیان مراجعه کنید.

ماهی بخارپز با سبزیجات | خواص وعده غذاییتان را دو برابر کنید!

ماهی بخارپز خواص بسیار زیادی دارد. در صورتی که ماهی را به روش بخارپز طبخ کنید، نه‌تنها تمام خواص ماهی حفظ می‌شود، بلکه به دلیل استفاده نکردن از روغن، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد زیادی کم می‌شود. به همین دلیل ماهی بخارپز یک غذای بسیار سالم محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است که مصرف ماهی بخارپز را با سبزیجات بخارپز نیز همراه کنید تا در یک وعده غذایی، مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسد.

برای این کار می‌توانید از سبزیجات مختلفی مثل کرفس، کلم، بروکلی، گل‌کلم، ذرت، فلفل دلمه، نخودفرنگی و غیره استفاده کنید. بهتر است برای رسیدن به طعمی بهتر ابتدا سبزیجات را با ادویه‌های مختلف و آب‌لیمو طعم‌دار کنید. سپس با همان روش بخارپز کردن ماهی طبخ کنید و در کنار غذا سرو کنید.

قیمت انواع ماهی‌های جنوب از جمله قیمت ماهی سرخو را می‌توانید از سایت لیان مشاهده کنید.

 
 

ماهی تازه و ارگانیک جنوب را از کجا بخرم؟ از لیان کمک بگیرید!

در این مطلب درباره طرز تهیه ماهی بخارپز صحبت کردیم. ماهی بخارپر فواید بسیاری دارد. وقتی ماهی را به روش بخارپز طبخ می‌کنیم، تمامی خواصش حفظ می‌شود. از طرفی عدم استفاده از روغن، کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. بهتر است ماهی را قبل از بخارپز کردن حتما طعم‌دار کنید. برای بخارپز کردن ماهی هم می‌توانید از دستگاه بخارپز یا هواپز استفاده کنید. همچنین می‌توانید ماهی را درون سبد فلزی قرار داده و سبد را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید. استفاده از سبزیجات بخارپز نیز در کنار ماهی بخارپز گزینه بسیار خوبی برای سرو است.

اگر قصد خرید ماهی تازه را برای بخارپز کردن دارید، بهتر است به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که صید روز دارند. لیان این افتخار را دارد که محصولات ارگانیک خود از جمله ماهی جنوب و میگوی تازه را به صورت پاک شده طی یک تا دو روز پس از صید برای مشتریان سرتاسر کشور ارسال کند. ارسال در بسته‌بندی‌های بهداشتی و سالم انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت لیان مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۲۷۵۰۹۵۰۹۱۷۴۴۰۱۵۹۰ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق آدرس اینستاگرام mahijoonoob زمان صید ماهی، قیمت ماهی و میگو تازه جنوب، نحوه سفارش دهی و دستورپخت انواع ماهی جنوب را دنبال کنید.

 

سوالات متداول

خواص ماهی بخارپز چیست؟

وقتی ماهی را بخارپز می‌کنید، خواصش به طور کامل حفظ می‌شود. در صورتی که اگر به طور مداوم از روغن برای سرخ کردن ماهی استفاده کنید، آسیب‌های زیادی به سیستم قلب و عروقی وارد می‌شود. ماهی بخارپز سرشار از امگا3 و اسیدهای چرب مفید است. در ضمن منبع ویتامین A نیز محسوب می‌شود.

 

برای طعم‌دار کردن ماهی از چه موادی استفاده کنیم؟

برای طعم‌دار کردن یا مرینت کردن ماهی می‌توانید از انواع ادویه‌ها مثل پودر سیر، فلفل، نمک، آویشن و غیره و همینطور تخم گشنیز، پیاز، سیر، آب‌لیمو و آب‌نارنج استفاده کنید.

 

آیا برای بخارپز کردن ماهی حتما باید دستگاه بخارپز داشت؟

خیر؛ برای بخارپز کردن ماهی نیازی نیست حتما دستگاه بخارپز داشته باشید. شما می‌توانید ماهی را درون یک سبد فلزی قرار دهید و سبد را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا بخارپز شود.

 
‫0/5 ‫(0 نظر)
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
خانه