مجله لیان

سبزی پلو با ماهی شمال بهتره یا با ماهی جنوب؟

آموزش سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی از اون غذاهایی که مختص قومیت یا شهر خاصی نمیشه و در تمام کشور از محبوبیت ویژه ای برخورداره .در مراسمات خاص مثل شب عید یا شب یلدا یا…. حتما باید تو سفره ها باشه. حالا اینکه سبزی پلو با کدوم ماهی بهتره از موضوعات مهم به شمار میاد. با ماهی شمال یا ماهی جنوب؟ از طرفی میشه گفت این بسته به سلیقه هر شخصی هست و از طرفی هم یکسری معیارهای خاصی برای انتخاب نوع ماهی این غذای محبوب وجود داره.

  1. معیار اولی که شاید برای خیلی ها مهم باشه اینه که ماهی که همراه سبزی پلو سرو میشه تیغ نداشته باشه و هنگام خوردن وقت برای درآوردن تیغ ماهی هدر نشه و غذا از دهن نیوفته و سرد نشه و خوردنش برای کودکان هم راحت و بی خطر باشه. بهترین انتخاب برای این معیار ماهی های کم تیغ جنوب هست. مانند ماهی شوریده، ماهی شیر، ماهی های حلوا سفید و حلوا سیاه، ماهی سرخو، راشگو و شانک و…. . در واقع ماهی جنوب بسیار کم تیغ هستند و فقط استخوان وسط را دارند و اصلا تیغ ریز ندارند.
  2. معیار دوم میزان چربی ماهی هست. هرچه ماهی چرب تر، لذیذ تر. از این منظر هم ماهی جنوب چربی بیشتری نسبت به ماهی شمال دارد. در واقع برکسی پوشیده نیست که ماهی های جنوب چرب تر هستند. هرچقدر ماهی چربی بیشتری داشته باشد میزان امگا۳ بالاتری دارد.
  3. معیار سوم میزان بو ماهی هست. اکثرا این عقیده را دارند که ماهی جنوب بوی زیادی دارد و این باور به این دلیل در ذهن ها جا افتاده که همواره ماهی های جنوبی که تهیه می کردند تازه نبوده و اکثرا یخ زده و کهنه به شهر های دیگر می رسیده، ولی در حال حاضر مجموعه لیان ماهی جنوب را تازه و ۴۸ ساعت پس از صید به دست شما می رساند در واقع ماهی جنوب تازه بسیار کم بو می باشد و در هنگام سرخ کردن ماهی جنوب خیلی بوی کمی در محیط پخش می شود.

همواره دغدغه اصلی مردم دسترسی راحت و تازه  به ماهی جنوب اصل بوده.با پیشرفت فناوری و ارتباطات و تلاش چندین ساله تیم لیان مفتخریم که ماهی صید روز جنوب را ۴۸ ساعته درب منزل شما  بصورت تازه و بدور از هیچگونه فریز شدن تحویل میدهیم.جهت سفارش می توانید با کارشناسان لیان درتماس باشید.

اما سبزی پلو با کدوم ماهی بهتره ؟

  • اگر درنظر دارید که سبزی پلو را با ماهی شکم پر درست کنید پیشنهاد ما به شما ماهی شوریده یا راشگو می باشد.
  • اگر در نظر دارید که سبزی پلو را با فیله یک ماهی لذیذ و گوشتی میل کنید پیشنهاد ما به شما ماهی شیر ، هامور ، میش و سکن می باشد.
  • اگر در نظر دارید که سبزی پلو را با ماهی درسته میل کنید پیشنهاد ما به شما ماهی های سایز کوچک حلوا سفید (زبیدی) ، حلوا سیاه و سرخو و شوریده و زبان می باشد.
  • اگر در نظر دارید سبزی پلو را با ماهی جنوب اقتصادی میل کنید پیشنهاد ما به شما ماهی شعری و مقوا و شانک می باشد.
  • اگر در نظر دارید سبزی پلو را با ماهی بصورت بخارپز درست کنید پیشنهاد ما به شما تن هوور می باشد.
  • کبابی میل کنید پیشنهاد ما به شما ماهی های چربتر جنوب مثل میش ، هامور و سکن می توانید می باشد.
  • اگر در نظر دارید  سبزی پلو را با ماهی سرخ شده میل کنید که معمول ترین روش هست، ۹۹ درصد ماهیان جنوب مناسب برای سرخ کردنی می باشند.

البته در نظر داشته باشید سبزی پلو با ماهی وقتی خاطره ساز و بی نظیر میشه که با ماهی تازه جنوب درست شود.از این رو در هر فصلی که هستید به قسمت ماهی های موجود لیان رفته و ماهی روز خود را انتخاب کنید و لذت یک انتخاب ناب رو بچشید.

قبلاً ویدیو آموزش آشپزی سبزی پلو با ماهی جنوب رو آموزش دادیدم ، که شما می تونید از اینجا تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *